onsdag 22 oktober 2008

middag!

Idag var det minsann jag som stod för middagslagningen.redan i morse kände jag mej
sugen på att marinera nåt,och döm om min förvåning om jag inte hittade ett förtjusande recept
från santa maria i ett lokalt reklamblad! Givetvis gjorde jag små ändringar och tillägg här
och där....så här blev det iallafall!

Thaikycklingspett

Kycklingbitar för fyra pers
2 msk fisksås
2 msk röd currypasta
1 msk tamarisoja
1 pressad vitlöksklyta
svartpeppar

Blanda marinaden i en påse och marinera kycklingen,
gärna länge.( jag körde hela dagen)
Trä upp på spett och varva med röd paprika.
Strö över sesamfrön och grilla i ugnen tills kycklingen är klar.
jag severade med ris och quinoablandning, keso/creme frischeröra
med curry,grönsallad och cashewnötter!
Detta uppskattades i hemmet. jag kan bara hålla med..

Inga kommentarer: