tisdag 19 oktober 2010

cravings

ni vet ju hur man kan ha perioder då man bara måste ha vissa livsmedel för att
må riktigt bra och känna sig tillfredsställd.såkallade cravings ja.detta är min lista för tillfället:



ägg(som omelett,på macka you name it!)
ost(typ halluomi,feta,mozarella,chevrè´..osvosv
bröd(knäcke,tunnbröd,grovt,vitt,rostat,pita.
lösgodis(surt,segt o salt,lakrits)
vaniljyoughurt
jordnötssmör
sushi
saltgurka
rödbetor
surkål
hummus
nötter
jag kan säkert fortsätta men det orkar varken jag eller ni.vad har du för cravings?

6 kommentarer:

L sa...

Men tusen tack! Vad glad jag blir :)

kram!

Matilda Barnboksillustratör sa...

jag har konstant ostcravings... hehe, så har det alltid varit! (och kommer alltid att vara. ost är livet! hehe!)

ja italien är underbart! vi har varit där mycket, inte bara i rom utan i hela landet i princip.
har du lust kan du kolla in bloggens arkiv, det ligger två jätteinlägg med massor av foton från vår senaste italiensemester där. tror det är september (2009).

M. sa...

hej hilli!
ursäkta sent svar, det är lite mkt i mitt liv.

med mig är det bara bra. själv? hoppas att det är bra :)

i höst och vinter har jag i dagsläget inget speciellt inplanerat, ska mest vara hemma och göra det som hör till vardagen. själv? ska du hitta på något kul? :)

ta hand om dig! kram

linn sa...

Va roligt, jag skrev ett precis likadant inlägg i förrgår! Mina BEROENDEN är nötter och jordnötssmör. I ohälsosamma mängder. :-)

Malin sa...

Dags att testa isåf, dubbelnougat är ju gott! :D

Sofie sa...

Jag har ingen hejd när det gäller: gravad eller kallrökt lax, kaviar, jordnötssmör, rullrån, guacamole, hjortronsylt/sås, fiskbullar, pistagenötter och gröna ärter. Haha! :9